trešdiena, 2010. gada 8. septembris

PUFF!

Neilgi pirms pirmā Latvijas modes preču interneta veikala - Creative Latvia atvēršanas, interneta plašumos parādījās informācija (jāatzīst - samērā maz informācijas) par jaunu, citēju, svārku zīmolu Puffy. Zīmols tika prezentēts Rīgas svētku ietvaros, kā arī interneta veikala Creative Latvia atklāšanas pasākuma laikā un, diemžēl, lika vilties ļoti daudziem - nav labākais sākums, vai ne? Tāpēc, padomāsim un saliksim plauktiņos visu informāciju, viedokļus, kas ļautu mums atbildēt uz jautājumu - kāpēc?

Jaunu ideju virzīšana un realizēšana Latvijas modes lauciņā ir patīkama ziņa. Savējos ir jāatbalsta, tas tā kā būtu skaidrs. Bet, kā lai atbalsta to, kas neattaisno cerības un gaidas? Ar zīmola Puffy aprakstu nejauši iepazinos portālā Sieviešu klubs. Košas un ļoti amatieriskas bildes, kuras, šķiet, nevieno kopīga ideja un koncepts.




Jau aplūkojot bildes nav īsti skaidrs, kas ir zīmola potenciālā mērķauditorija - mājsaimniece, kurai patīk ikdienas apģērbu aizvietot ar augstpapēžu  kurpēm un topiem, kas atsedz nabu (ai, ai, ai... šo "aktualitāti" vajadzēja izsvītrot jau vairākus gadus atpakaļ!!!)? Kāds ir zīmola valkātājas aptuvenais vecums un stils? Kādas ir viņas vērtības - seksualitāte/komforts/košums/jauneklīgums? Informācija no raksta liecina par sekojošo: "Tas ir jauns svārku koncepts, kas balstīs uz funkcionalitāti un sievišķības akcentēšanu." Par funkcionalitāti skaidrs - audums neburzās un neprasa lielas kopšanas aktivitātes. Sievišķība droši vien ir pirmais, kas daudziem asociējas ar svārkiem jebkurā gadījumā. Un tālāk? Ko vēl mēs varam uzzināt? Respektīvi - jautājumu daudz un neskaidrību arī.

Zīmola Puffy piedāvātie svārki, galvenokārt, ir veidoti no tilla (kas, kā jau esmu minējusi iepriekšējos ierakstos, ir viens no maniem favorītiem svārku auduma izvēlē) un dažādu citu audumu kombinējuma. Tie ir veidoti gan vienā tonī, gan vairākās varavīksnes krāsās. Arī dizains nav vienveidīgs un piesaista uzmanību. Tomēr, uzmanību piesaista arī 2 aktuāli jautājumi:

1) Ar ko iespējams šādus svārkus valkāt ikdienā?
2) Vai tie ir aktuāli dažādu ķermeņa aprišu īpašniecēm?

Pievēršoties pirmajam jautājumam, šķiet, ka pašas zīmola veidotājas joprojām ir šaubās. Lūk, attēls no zīmola prezentācijas Creative Latvia ietvaros:



Nē, kailās pēdas mani nemulsina un tā noteikti nav sliktākā ideja, ja koptēlu veidotu ar izteiksmīgu make-up un mežonīgiem matu sakārtojumiem. Savukārt, Ed Hardy krekliņi pārvelk lielu, treknu svītru pāri visam, kur ir ieguldītas gan pūles, gan materiālie līdzekļi. Tie rada lētumu un zaudē latviskumu/Latvijas modes saistību ar šī zīmola svārkiem. Pievēršoties lētumam, tad Ed Hardy to ieguvis jau vairākus gadus atpakaļ, kad masveidā "saslimdināja" ar savu produkciju patiesi lielu cilvēku loku (šīs aktualitātes veicināšanā lielu "paldies" jāsaka arī viltojumu ražotājiem). Tāpēc, alternatīvas ir noteikti jāmeklē.

Savukārt, pievēršoties jautājumam Nr. 2, par ķermaņa formām, viedoklis ir arī raksta komentētājām:

"Ja būtu tieva varētu atļauties tādus uzvilkt, bet tā kā uz svārkiem ir visādi volāni. Tad nu padarīs mani vēl apaļāku. Ambera."

"Es varētu tos vilkt karnevālā. Bet ja nopietni - ja būtu drusku citādi modelīši, es varētu tādus melnus uzvilkt. Sandija."

"Tiešām skaisti darbi, svārki pieaugušām meitenēm. Bet es diezin vai tādus varētu uzvilkt, neizskatos vairs tik jauna un patiesībā, es pat nezinātu ar ko tos lai sakombinē. Jana."

Tieši tāpēc, lai zīmols Puffy spētu realizēt savu mērķi -"radīts, lai pastiprinātu sievišķību, veicinātu pašpārliecinātību un katru sievieti iedrošinātu justies unikālai un īpašai", nepieciešama ne tikai svārku šūšana un pārdošana, bet arī pārdomātāka stratēģija un konkrēts koncepts. Jo Latvijas sievietes ilgojas pēc jauniem svārkiem un noteikti dos priekšroku vietējā dizaina precēm, kas jau sākotnēji ir unikālas. Tāpēc, novēlēšu apņēmīgajām Puffy radītājām oriģinalitātes devu un lielāku uzcītību, lai no Puffy nesanāk -



[Foto un citāti: Sieviešu klubs, Andrejs Strokins]

5 komentāri:

ilzesh teica...

Bildes kā no sludinājumu serveriem,šausmas.Nedomāju,ka tills ir kaut kas oriģināls un neredzēts, ja runa iet par svārkiem.Linda Leen,tad Coco culte-principā vienādi,tagad šitādi-nekādi.Kas ir ar tiem tilla svārkiem,vai tiešām nav citu audumu?Vai arī tas,ka tas tāds easy peasy svārku variants.Brīžiem liekas,ka kreativitāte Latvijā izdarījusi pašnāvību.Un kamēr cilvēki patērēs nestilu,tikmēr būs kāds,kas to " izdomās".skumji

fl teica...

Jā, vizuālais nemaz nav pievilcīgs, kaut gan ir iespējas radīt to kvalitatīvā un interesantā formātā.

Par audumu: man personīgi patīk, jo svārki no tilla neburzās un tillu iespējams locīt/likt kārtās, kas izskatās efektīgi. Tomēr, nevar nepiekrit - nedz Latvijā, nedz pasaulē tas NAV nekas jauns. Pilns ebay ar šādiem piedāvājumiem.

Par nestilu - plaši diskutējams jautājums. Kas vispār ir stils? Manuprāt, šeit vairāk klibo izpildījums (vairākās jomās).

Anonīms teica...

Kompliments, Evija, par saturigu bloga ierakstu :) prieks lasit pamatotu un argumentetu kritiku! Veiksmes

fl teica...

Anonīms - paldies!

Anonīms teica...

Bildes nekādas, nav ne prasmes ne koncepta, modeles tādas dīvainas novāktas.
Prezentācijas drēbju kombinācija garšo pēc lētuma.
Mērķauditoriju neredzu.
Ja jau ir papūlējušies radīt zīmolu, būtu arī jāpacenšas piestrādāt pie kopējā imidža un marketinga.
Skumji