pirmdiena, 2010. gada 4. oktobris

Riga Fashion Week

Vasara atvadījusies, rudens lieliem soļiem atnesis krāsainas lapas, drēgnus vakarus un apgriezis kājām gaisā skapja saturu [šifons un plāni legingi iebīdīti dziļāk, atbrīvojot vietu žaketēm un biezām zeķbiksēm]. Latvijas cilvēkiem sākas gaidīšanas laiks. Kāds gaida rudens talku dārzā, cits gaida pirmo sniegu, savukārt, vēl citi ar interesi un iekšēju nemieru gaida ziņas par RFW jeb Rīgas modes nedēļu. Pasākumu, kas it kā nāk ar vēstījumu: "Mode Latvijā ir dzīva un Jums ir jāzina, ar ko tā elpo šodien.", kas it kā pulcē medijus, zinātkāros un, kā bieži vien patīk rakstīt žurnālistiem un modes blogeriem - sabiedrības krējumu. Kur krējums, kur vēl tikai piens, kas vienkārši ietīts skaistā/dārgā "čaulā" un izceļas pateicoties tenkām dzeltenajā presē - bet tur viņi pulcējas. Varbūt pulcējas, jo mīl modi, varbūt pulcējas, jo ir iegūta šāda iespēja. Jā, tas nav noslēpums - modes nedēļa Rīgā ir kā aizklāta ar dzelzs priekšskaru, kuram otrpus ielūkoties vēlas ikviens.

Pavisam drīz, novembra pirmajā nedēļā, krēslu rindas pildīsies un zibspuldzes apgaismos to skaistumu, par kuru visi runās vēl ilgi. Medijos parādīsies atskaites un fotogrāfijas, "eksperti" sniegs savus vērtējumus, blogeri viens pēc otra ievietos līdzīga satura materiālus ar objektīviem/subjektīviem viedokļiem, citi kritizēs un paudīs neapmierinātību ar to, ka tiem bijusi liegta iespēja šo pasākumu apmeklēt. Es varētu uzskaitīt vēl un vēl iespējamos scenārijus, bet tie neko nemainīs - nedz attieksmi, nedz uzvedību.

Rīgas modes nedēļas mājaslapā parādījusies pirmā informācija par šī gada pret-a-porter kolekcijām pavasaris/vasara 2011, kas nozīmē, ka tuvākajā laikā papildināsies arī sadaļa Program, kurā būs pieejams detalizēts notikumu apraksts [modes skates, dalībvalstis un RFW afterparty]. Šogad vizuālais risinājums rada dalītas jūtas. Priecē tas, ka ir izmantota jauna pieeja, tomēr, nemeklējot papildus informāciju par šīs idejas saturu - vai tas ir aktuāls/mūsdienīgs risinājums, kas spēj uzrunāt?


[Foto: RFW]

6 komentāri:

Anonīms teica...

Pati doma apmeklēt RFW?

Ginta teica...

izskatās gan vairāk pēc plastiskās ķirurģijas klīnikas vai kādu fotošopa/ datordizaina kursu reklāmas :) bet ko gan es saprotu :)

jā. pati dosies? :)

ginta_b teica...

man ar nevisai patiik... taadruumi...iipashi pavasarim...bet ko es saprotu ;)

Anonīms teica...

Man par šo pasākumu/notikumu ir divas pretējas domas 1. "Mode visiem. Tāda ir šodienas devīze." Manuprāt, šie divi teikumi, izsaka, ka šim pasākumam būtu jābūt plaši pieejamam, ka MOMENT,piemēram, bet notikuma vieta rosina domat, ka tā tomer nebus! 2. Un man tomēr gribētos, lai tas ir elitaro/VIP/utt. pasākums, jo nevajg visu padarīt par masam pieejamu, vajag kadu "plivuru" tam visam pāri, jo mode, tas ir īpaši un noslepumaini tomer!

Anonīms teica...

+ par manekeni - man patīk, jo, manuprat, tas parāda, ka tomer svarigakie būs tērpi, un visas modeles tik un ta ir ar manekenes funkciju, vai nu vinjam tas patik, vai ne.

fl teica...

Jā, arī man pirmajā mirklī bija izteiktas asociācijas ar fotošopa/datordizaina/datorspēļu reklāmu. Tikai pēc tam, izlasot par manekena ideju, ko reklāma it kā pauž, uztvēru viņu savādāk.

Par manekenu: "visas modeles tik un ta ir ar manekenes funkciju, vai nu vinjam tas patik, vai ne" - nedomāju, ka šajā jautājumā ir kādas domstarpības vai problēmas, kuru dēļ ir vērts veidot konkrēto vēstījumu kā daļu no PR kampaņas. Ideja pauž to, ka mode ir pieejama visiem [ ne tikai modelēm, slavenībām] un manekens ir tās simbols.

Jā, centīšos apmeklēt vairākas skates, par to ziņošu tepat. :)